Čistý zisk Adidasu dosiahol v 1. štvrťroku tohto roka 428 miliónov eur.
Na porovnanie, v rovnakom období minulého roka zaznamenala firma čistý
zisk 170 miliónov eur. Zisk na akciu sa zvýšil z 0,95 eura na 2,40 eura.
Prevádzkový zisk spoločnosti dosiahol 610 miliónov eur. Aj v tomto
prípade je to výrazné zvýšenie, keď pred rokom vykázal Adidas kvartálny
prevádzkový zisk na úrovni 336 miliónov eur.
Tržby vzrástli približne o 13 % na 6,15 miliardy eur. Po predaji
zvyšných zásob obuvi značky Yeezy v minulom roku výsledky za 1. štvrťrok
už nezahrnujú žiadne príjmy z predaja tejto značky, ktorá vlani
prispela k príjmom sumou zhruba 150 miliónov eur.
Vyhliadky na nasledujúce obdobie sú však podľa spoločnosti neisté. Firma
realizuje veľkú časť produkcie v ázijských krajinách, na ktoré Trump
uvalil vysoké clá. Časť výroby má Adidas aj v Číne, voči ktorej Trump
zaviedol dovozné clá na úrovni 145 %.
Šéf Adidasu Björn Gulden povedal, že spoločnosť už znížila export
svojich výrobkov z Číny do USA „na minimum,“ napriek tomu je stále „do
určitej miery vystavená vysokým americkým clám“. Podľa Guldena problémom
je najmä to, že Trump uvalil clá aj na ďalšie krajiny. „To nám v
konečnom dôsledku zvýši náklady na výrobu všetkých našich produktov
určených pre trh USA,“ dodal šéf Adidasu.
USA sú pre Adidas kľúčovým trhom. Vlani sa Spojené štáty podieľali na celkovom objeme tržieb spoločnosti viac než pätinou.